پولشویی

ساخت وبلاگ
سرمایه گذاری در مشاغل زیان دیده: یکی دیگر از شیوه های مورد استفاده مجرمان، سرمایه گذاری در مشاغلی است که در حال ورشکستگی است. به این صورت که در یک کسب و کار مشروع ولی در حال ورشکستگی سرمایه گذاری کرده و سپس اسناد و مدارک و دفاتر آن را دستکاری می کنند تا اینطور نشان دهند که شرکت سودآور است. وجوهی که باید پاکسازی شوند از این طریق به جریان می افتند و به گونه ای جلوه داده می شوند که انگار منافع مشروع حاصل از معاملات و فعالیت های شرکت هستند.

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 224 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

سپرده گذاری ارزی نیز تنها یک روش پول شویی است، زیرا فرد می تواند دلار بی سند خود را در بانک سپرده کند و پس از برداشت از فیش بانکی خود به عنوان سند استفاده نماید و وانمود کند که از شبکه بانکی ارز تحویل گرفته است و پول خود را قانون جلوه دهد.

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

بلیت هواپیما یا سایر وسایل نقلیه هنگامی که بدون شناسایی مشتری فروخته و بهای آن با پول نقد پرداخت شود. ابزار مناسبی برای پنهان سازی منشا وجوه غیرقانونی است. بلیت ها را می توان پس داد و پول به دست آمده را به عنوان وجه حاصل از استرداد تلقی کرد. بنابراین با ظابطه مند کردن این گونه آژانس ها می توان از سوء استفاده پول شویان جلوگیری بعمل آورد.

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

این شرکتها و موسسه ها با دریافت پیش پرداخت (به صورت سپرده گذاری) از مشتریان خود به پیش فروش خانه و آپارتمان مبادرت می ورزند و بهای آن را طی اقساط توافقی با مشتری دریافت می کنند. پول شویان از چنین تسهیلاتی در مرحله جایگذاری بهره می گیرند. بنابراین در فرم های قرارداد موسسه های یاد شده باید مشخصات کامل مشتری و میزان درآمد او قید شود.

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

شرکتهای پوششی شرکتهایی هستند که دارایی ندارند و فعالیت خاصی انجام نمی دهند و این شرکت ها در راستای حرفه هایی که به اسرار مشتریان خود اهمیت می دهند تاسیس می شوند شرکتهای یاد شده هویت مالک اصلی وجوه را پنهان نگه می دارند بنابراین برای ضابطین قانون ارزیابی سابقه شرکتهای مزبور بسیار دشوار است. به طور معمول اشخاص حرفه ای آن هم از راه دور این شرکت ها را مدیریت می کنند و اغلب ناشناس اند از این شرکت ها در مرحله جایگذاری برای دریافت سپرده های نقدی استفاده می شود، سپس سپرده های مزبور به شکل دیگری منتقل می شود یا در مرحله ادغام برای خرید املاک مورد استفاده قرار پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 216 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

در خصوص تاریخچه و خاسنگاه اصطلاح پولشویی تعابیرو تفاسیر مختلفی وجود دارد. برخی عنوان می کنند از زمانی که فساد مطرح شده پولشویی وجود دارد برخی اشاره می­کنند از زمانی که پول خلق شده پولشویی وجود دارد و برخی نیز کشف چمدان 600 میلیون دلاری پول حاصل از قاچاق مواد مخدر در فرودگاه پالرمو ایتالیا و دستگیری عوامل مافیایی را بعنوان تاریخ پولشویی ذکر می­کنند. عده ای دیگر قضیه رسوایی واتر گیت در زمان انتخابات نیکسون رئیس جمهور امریکا و مطبوعاتی شدن این موضوع برای اولین بار توسط مشاور وی را سرآغاز این موضوع می­دانند. ولیکن وجه تسمیه واژه Money laundering به واژه Laundromat پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

تعریف سازمان جرایم بین المللی: هر گونه اقدام برای پنهان نمودن یا تغییرماهیت غیرقانونی درآمدهای حاصل از فعالیت مجرمانه به نحوی که وانمود شود از منبع قانونی حاصل شده است.  

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : تعریف پولشویی,تعریف پولشویی الکترونیکی,تعریف جرم پولشویی,تعریف ساده پولشویی,تعریف دقیق پولشویی,تعریف علمی پولشویی,تعریف قانونی پولشویی,تعریف حقوقی پولشویی,تعریف مبارزه با پولشویی, نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 240 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08

برگزاری دوره مبارزه با پولشویی با همکاری مرکز مالی ایران 

پولشویی...
ما را در سایت پولشویی دنبال می کنید

برچسب : استاد دوره پولشویی, نویسنده : drroohullahnajafia بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 21 شهريور 1395 ساعت: 18:08